In onze SLA’s tref je zogeheten standaardwijzigingen. Dat zijn relatief eenvoudige aanpassingen aan de website die:
- Geen grote invloed hebben op hoe de site werkt
- Volgens een vaste werkwijze binnen korte tijd uitgevoerd kunnen worden
- Geen extra goedkeuring nodig hebben van meerdere personen
- Binnen het afgesproken beheer vallen, zonder extra kosten
Voorbeelden en complete lijst
Standaardwijzigingen zijn dus voorspelbare, laag-risico taken. Om snel een beeld te krijgen, tref je hieronder enkele voorbeelden:
- Het verplaatsen van een block (bijvoorbeeld een banner of call-to-action) naar een andere plek binnen het thema
- Het toevoegen van gebruikers of aanpassen van gebruikersrechten binnen het bestaande rechtenmodel
- Kleine aanpassingen in menu’s of views zonder dat er nieuwe logica nodig is
- Het aan- of uitzetten van eenvoudige modules die al eerder getest zijn
In de SLA staat vermeld binnen hoeveel werkdagen zo’n wijziging wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld binnen 2 of 5 dagen. Omdat het om standaardwerk gaat, verloopt dit proces meestal snel en efficiënt.
Daarnaast is afgesproken hoeveel aan tijd van dit soort wijzigingen per maand zijn inbegrepen en wanneer een wijziging als maatwerk wordt beschouwd in plaats van standaard.